فروش قطعات گیربکس اتوماتیک

فروش قطعات گیربکس اتوماتیک

فروش قطعات گیربکس اتوماتیک  از فروشگاهی معتبر یک گزینه عالی برای جلوگیری از خرج های اضافه برای تعمیر گیربکس است. زیرا قطعات نا کار آمد و فیک میتوانند ضررهای جبران ناپذیری به گیربکس تان وارد کند.گیربکس از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده است.  که در کنار هم مشغول به کار واحدی هستند پس بررسی دوره ای از تمام قطعات گیربکس میتواند ما را از ضررهای  بیهوده نجات دهد.

فروش تک به تک قطعات گیربکس اتوماتیک

قبل از اینکه راجع به فروش قطعات گیربکس حرف بزنیم لازم است با اجزای تشکیل دهنده ی  گیربکس آشناییت لازم را داشته باشید. هر گیربکس اتوماتیک دارای این هشت قسمت اصلی میباشد و همه آنها در عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک یکپارچه هستند.هر یک از این 8 جز از اجزای کوچکتری تشکیل شده اند. که با همکاری این 8 قطعه و اجزای درونی شان عمل واحد که عملکرد صحیح گیربکس هست رخ میدهد. همچینین شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره گیربکس ها به مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> رجوع کنید. و از عگیربکس ها و خطاهای رایح در گیربکس ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.در ادامه به توضیح قطعات گیربکس میپردازیم.

1. مبدل گشتاور ( Torque Converter )

گیربکس های اتوماتیک کلاچ ندارند. در عوض ، آنها یک مبدل گشتاور دارند. این قطعه جایگزین کلاچ می شود و همان عملکرد را انجام می دهد. سیستم انتقال قدرت شما نمی تواند دنده را عوض کند در حالی که هنوز  به موتور متصل است. در غیر این صورت ، دنده ها محکم گیر می کنند. به همین دلیل است که اگر شک دارید که مبدل گشتاور خوب کار نمیکند ، باید سریعاً آن را درست و یا تعویض کنید. در فروش قطعات گیربکس اتوماتیک توجه داشته باشید که مبدل گشتاور یکی از مهم ترین اجزای گیربکس تان است.

مبدل گشتاور شما اجازه می دهد موتور شما هنگام قطع اتصال از گیربکس روشن بماند ، این مساله همانند قطع شدن سیستم انتقال قدرت برای تعویض دنده با فشار دادن کلاچ بر روی جعبه دنده دستی است.

فروش قطعات گیربکس اتوماتیک
فروش قطعات گیربکس اتوماتیک

وظیفه مبدل گشتاور در گیربکس اتوماتیک

در یک گیربکس اتوماتیک ، مبدل گشتاور وظیفه کاهش سرعت و توقف ماشین شما را دارد و همچنان به موتور اجازه میدهد کار کند.نکته قابل ملاحظه در مورد مبدل های گشتاور این است که آنها با اتصال فیزیکی مهره ها ، پیچ ها یا چرخ دنده ها به موتور متصل نمی شوند. در عوض ، همه اینها از طریق روغن گیربکس است.در حالی که کارهای داخلی یک مبدل گشتاور کمی پیچیده ست ، اما تقریباً شبیه این است که چگونه می توانید یک فن را با اشاره دادن فن دیگر به آن تغذیه کنید. فن اول را جدا کنید و می توانید بدون آسیب رساندن به خود ، فن دوم را متوقف کنید.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه مرکزی گیربکس اتوماتیکی ایران خودرو

 

2. ساعت گیربکس (valve body )

موتور خودرو شما ECU دارد و گیربکس اتوماتیک شما دارای ساعت است. این قطعه تمام فشار پمپ روغن را به تمام اجزای انتقال دهنده هدایت می کند تا نتایج مطلوبی را بدست آورد.

از مبدل گشتاور گرفته تا بسته های کلاچ ، هیچ چیزی مایع انتقال پیدا نمی کند بدون اینکه ساعت به آن بگوید که کجا باید برود. در یک گیربکس اتوماتیک توسط سنسورهایی کنترل می شود که مستقیماً با ماژول کنترل انتقال (TCM) کار می کنند تا همه مایعات را ارسال کنند. این یک قطعه پیچیده است ، و مهمترین جز تشکیل دهنده  گیربکس اتوماتیک است  . برای مطالع بیشتر درباره ساعت گیربکس میتوانید به مقاله<< تعمیرکار ساعت گیربکس >> مراجعه کنید.

 

3. پمپ روغن ( اویل پمپ )

پمپ روغن درون گیربکس اتوماتیک دقیقاً مانند هر پمپ روغن دیگر کار می کند. مایع انتقال را از مخزن انتقال به بدنه دریچه منتقل می کند ، که در صورت لزوم تمام اجزای مختلف را در سراسر انتقال هدایت می کند.

این جز پیچیده نیست ، اما جزئی جدایی ناپذیر از سیستم است و یکی از معدود اجزای تشکیل دهنده گیربکس اتوماتیک است که گاها از کار می افتد.

 

4. چرخ دنده های سیاره ای

چرخ دنده اصلی که با نام چرخدنده خورشیدی نامگذاری می شود در مرکز حامل سیاره قرار دارد مجموعه دوم را با نام چرخ دنده های سیاره ای می شناسند معمولاً یک یا بیشتر از این دسته های چرخ دنده ای بین دنده خورشیدی و چرخ دنده اصلی وجود دارد. این یک سیستم بسیار کارآمد در گیربکس اتوماتیک می باشد و به گیربکس اجازه می دهد تا گزینه های مختلف دنده را بدون تنظیماتی که گیربکس دستی از آن ها استفاده می ‌کند مورد استفاده قرار بدهد.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه گیربکس غرب تهران
فروش قطعات گیربکس اتوماتیک
فروش قطعات گیربکس اتوماتیک

5. کلاچ گیربکس اتوماتیک

کلاچ گیربکس اتوماتیک دارای چندین صفحه فشرده شده ست – هنگامی که بدنه سوپاپ فشار روغن را به کلاچ می فرستد ، تعداد مشخصی از کلاچ ها را به هم قفل می کند و به شما نسبت خروجی مورد نظر

را می دهد. مقادیر مختلف فشار روغن با مقادیر مختلف دیسک درگیر می شود که نسبت دنده متفاوتی را به  شما می دهد.

 

6. شفت خروجی

پس از اینکه جعبه دنده شما تمام جادوی داخلی خود را به پایان رساند ، قدرت را به شافت محرک منتقل می کند ، که به نوبه خود نیرو را تامین می کند. اما شافت خروجی گیربکس شافت درایو را به حرکت در می آورد.

شفت خروجی در یک انتهای خود ، دنده ای دارد که به سیستم انتقال قدرت متصل می شود و در انتهای دیگر یک شافت چرخشی دارد که از طریق یک اتصال از نوع یوغ به میل راننده متصل می شود.

 

7. فیلتر روغن گیربکس

درست مانند موتور ، گیربکس نیز فیتر یا صافی دارد. دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما فکر می کنید. مایع انتقال اضافی (روغن) را برای پمپ روغن در هنگام لزوم نگه می دارد.

این قطعه یکی از اساسی ترین اجزای تشکیل دهنده گیربکس اتوماتیک شما ست ، اما همچنین یکی از اجزایی است که به تعویض نیاز دارد. واشرهای اطراف ظرف روغن اغلب از مایع انتقال دهنده نشت می کنند و باید تعویض شوند.

8. باند ترمز

باندهای ترمز یک هدف دارند – نگه داشتن موقت چرخ دنده ها. آنها اجازه می دهند RPM موتور قبل از آزاد شدن با نسبت دنده مطابقت داشته باشد ، که این امر باعث می شود دنده راحت تری داشته باشید.

باندهای ترمز تقریباً مانند ترمزهای درام کار می کنند ، با یک پیستون باند را در اطراف درام فشار می دهد. هرچه فشار پیستون بیشتر شود ، قدرت ترمزگیری بیشتری نیز اعمال می شود.