لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک

لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک

شاید اولین سوال برای خرید لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک این باشد که لوازم یدکی نو بخریم و یا استوک در این مقاله ما قدم به قدم با شما لوازم یدکی نو و استوک را بررسی میکنیم تا شما بتوانید در این مسیر بهترین تصمیم را برای تعمیر گیربکس خودروتان بگیرید. ما در این مقاله به 7 نکته مهم در خرید قطعات نو و یا استوک میپردازیم.

برای لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک خودرو  تجهیزات استوک  بخریم یا نو؟

قبل از اینکه برای تامین لوازم گیربکس نو و استوک اقدام کنید، باید هدف خود را به صورت کاملا واضح مشخص کنید‌،  که آیا قصد خرید لوازم گیربکس نو را دارید و یا با خرید لوازم گیربکس استوک نیز می‌توانید مشکل خود را حل نمایید؟ در واقع میتوانید از کارشناس حرفه ای این مورد را بررسی کنید و تصمیم نهایی بگیرید البته اگرچه تجهیزات نو به صورت اورجینال و اصل و سالم هستند اما توجه داشته باشید که برخی از لوازم گیربکس استوک نیز کارایی و کیفیت مطلوبی داشته و می‌توانید با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کرده و به روی اتومبیل خود نصب کنید.

 توجه به نکات مثبت تجهیزات استوک و به صرفه بودن

برخی از افراد زمانی که قطعات اتومبیل‌شان دچار مشکل می‌شود به صورت کاملاً متعصبانه  تصمیم به خرید تجهیزات نو می‌گیرند؛  در صورتی که لوازم یدکی دست دوم نیز به شدت کارآیی مناسبی داشته و خرید لوازم گیربکس استوک می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد.

جالب است بدانید که هزینه خرید تجهیزات به صورت استوک ۲۰ تا ۸۰ درصد هزینه شما را کاهش می‌دهد و همچنین از نظر زیست محیطی نیز استفاده از این تجهیزات برای طبیعت آسیب پذیر نیست.  از طرفی باید به  قابل یافت و در دسترس بودن تجهیزات استوک نیز توجه داشته باشید.

بیشتر بدانید!  چه زمانی به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ مراجعه کنیم
لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک
لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک

برای خرید لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک خود با توجه به نوع قطعات میتوانید تصمیم بگیرید که قطعه نو خریداری کنید یا استوک.

ممکن است تجهیزاتی که شما نیاز دارید تنها به تامین لوازم گیربکس نو و استوک مربوط باشد و در شرایط دیگر نیاز به سایر قطعات از جمله موتور، قطعات بدنه و سایر موارد دیگر نیاز داشته باشید. در این شرایط توصیه می‌کنیم که به نوع قطعات و مدت زمان کارکرد آن‌ها اورجینال و اصل بودن و سایر نکات دیگر دقت بسیاری داشته باشید تا قطعات با کیفیت و مرغوب خریداری کنید. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجع به گیربکس ها به مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> رجوع کنید.

دقت به عمر لوازم یدکی استوک

چنانچه تصمیم برای خرید لوازم گیربکس استوک و سایر لوازم یدکی استوک گرفتید،  لازم است که به طول عمر آن‌ها دقت داشته باشید و این لوازم نباید طول عمرشان بیشتر از سه سال باشد. در این صورت از مقرون به صرفه نبوده و کارایی چندانی برایتان نخواهند داشت.

 توجه به اصل و تقلبی بودن قطعات

به هنگام تامین نوازم گیربکس نو و استوک باید به مسئله اصل و تقلبی بودن تجهیزات و قطعات نهایت دقت را داشته باشید. برای همین مسئله توصیه می‌کنیم که همواره به تعمیرگاه‌های معتبر و دارای مجوز رسمی مراجعه کنید تا از بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات،  در صورت نیاز به تعویض قطعات اتومبیل برای تعمیرات شما استفاده کنند.

دقت داشتن به رنگ تجهیزات

علاوه بر تعمیرات گیربکس نو و استوک گاهی مواقع بدنه اتومبیل نیاز به تعمیر دارد و مجبور به خرید بدنه دست دوم هستید. در این مواقع بهتر است که به نوع رنگ و رنگ کاری دقت داشته باشید و از رنگ کاران متبحر در این زمینه مشورت بگیرید تا بهترین و با کیفیت ترین بدنه خودرو را خریداری نمایید.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ساندرو؛ آمیزه‌ای از تجربه و دانش در خدمت شما

توجه به شماره قطعه مورد نظر

چنانچه برای تامین لوازم گیربکس نو و استوک از قطعات استوک استقبال کردید لازم است که شماره قطعه مورد نظر را ثبت نمایید و کلیه بررسی‌های لازم به روی آن قطعه،  توسط شخص کارشناس انجام شده و سلامت و کیفیت آن مورد تایید قرار بگیرد.

در حالت کلی قطعات گیربکس به 2 دسته تقسیم میشوند:

  1. قطعات مکانیکیبه عنوان عملگر ها فعالیت دارند.
  2. قطعات هیدرولیکی: به عنوان کنترل گر ها فعالیت دارند.

قطعات هیدرولیکی و قطعات کنترل گر به عنوان قطعات عملگر نیز شناخته می شوند. این قطعات شامل درپوش ها، واسطه‌ها، پیچ رگلاژ باند و همچنین قطعات دنده خورشیدی هستند. قطعات دیگر این محصول شامل رینگ، پوسته، هرزگرد و شفت ها می باشند. شفت ها خود شامل شفت ‌های ورودی، شفت های اصلی و شفت های دنده عقب هستند. قطعات هیدرولیکی شامل لوله انتقال روغن و آکومولاتور نیز می‌ شود. در ادامه به توضیح قطعات گیربکس ها میپردازیم.

شفت خروجی

یکی از قطعات گیربکس اتوماتیک شفت خروجی اسست. دنده ها پس از شروع به عملکرد قدرت خود را به شفت متحرک منتقل می ‌کنند. این شفت موجب تأمین نیروی گیربکس می ‌شود و شفت خروجی شافت درایو را به حرکت در می آورد. این شفت در انتهای خود دنده ای دارد. که به سیستم انتقال قدرت متصل می ‌شود و در انتهای دیگر به یک شبکه چرخشی اتصال دارد.