تقه گیربکس

تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریاشهر

تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریاشهر یکی از تعمیرگاه های حرفه ای برای تعمیر انواع گیربکس است. در این  تعمیرگاه خدمات مربوط به  تعمیرات گیربکس اتومات و گیربکس دنده ای به صورت کاملا حرفه ای انجام میشود. یکی از دلایل خرابی گیربکس نبود دانش مورد نیاز در زمان تعمیر این قطعه است. ما با کارشناسانی مجرب این اطمینان رو به شما میدهیم که با خدمات ما تعمیر گیربکس تان نیازی به تعمیرات اضافه نخواهد داشت. و شما میتوانید با مشاوره از کارشناسان ما در روند تعمیرات گیربکس تان قرار بگیرید.

سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریاشهر

گیربکس های اتوماتیکی بسیار حساس تر از گیربکس های دستی هستند. به همین دلیل انجام سرویس های دوره ای در زمان مقرر شده بسیار اهمیت دارد. از جمله مهم ترین کارهایی که در سرویس های دوره ای گیربکس انجام می شود. تعویض روغن گیربکس است.

روغن گیربکس به اجزای مختلف گیربکس کمک میکند تا به بهترین نحو ممکن این اجرا در کنارهم کار کنند. بر اساس تجربه های ما سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک باعث میشود تا از هزینه های سر سام آور تعمیرات گیربکس رهایی یابید.

البته این نکته حائز اهمیت است که ما همیشه به دنبال راهی به صرفه برای تعمیرات گیربکس شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریاشهر
تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریاشهر

انواع گیربکس خودرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، از مهم ترین قدم ها برای تعمیر گیربکس شناخت انواع آن است.انواع گیربکس به4  دسته تقسیم میشوند:

  • گیربکس دستی
  • گیربکس نیمه اتوماتیک
  • گیربکس تمام اتوماتیک
  • گیربکس دنده متغییر پیوسته یا CVT

 

 گیربکس دستی

گیربکس های دستی بر خلاف گیربکس های اتوماتیک  فرمان نسبت انتقال را از راننده  میگیرند. همچنین این گیربکس ها دارای پدال دنده هستند. که با این پدال ارتباط بین موتور و گیربکس باعث تعویض دنده میشود.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه لکسوس

گیربکس اتوماتیک

در این گیربکس ها تعویض دنده بر اساس شرایط جاده و خواسته های راننده انجام می شود. شرایط جاده مثل سر بالایی و سر پایینی میتواند در انتخاب دنده در گیربکس اتوماتیک تاثیر گذار باشد. همچنین خواسته های راننده نیز در انتخاب دنده بسیار موثر است. مثلا  فشردن پدال گاز و ترمز میتواند در انتخاب دنده موثر باشد.  برای اطلاعات بیشتر درباره گیربکس های اتوماتیک میتوانید به مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> مراجعه کنید.

گیربکس نیمه اتوماتیک

این گیربکس ها  همانند گیربکس های اتوماتیک پدال کلاچ ندارند. اما تعویض دنده توسط راننده انجام میشود. در واقع این گیربکس همانند گیربکس های دستی برای تعویض دنده نیازمند فرمان راننده است.

 

 گیربکس دنده متغییر پیوسته یا CVT

گیربکس CVT یک مدل گیربکس اتوماتیک می باشد که انتقال قدرت و تغییر نسبت انتقال را بصورت پیوسته انجام می دهد.در مقاله << تعمیرگاه گیربکس CVT >> درباره این گیربکس ها بیشتر توضیح داده ایم. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره این گیربکس ها به مقاله مرجعی که پیشنهاد کردیم مراجعه کنید.

تعمیرات گیربکس ها

در تعمیرگاه  تخصصی گیربکس آریا شهر ، تعمیرات هر 4 دسته از گیربکس ها انجام میشود. برای تعمیر گیربکس های دستی  از یک شیوه انجام میشود. یعنی تعمیر تمامی گیربکس های دستی به یک صورت انجام میشود.اما تعمیرات گیربکس اتوماتیک نیازمند دانش بیشتری است زیرا گیربکس های اتوماتیک در هر خودرو میتواند متفاوت باشد. و نیازمند تعمیرکار با تجربه است.

در تعمیر گیربکس ها کارشناسی و عیب یابی اولیه بسیار حائز اهمیت است. و در صورتی که این عیب یابی به درستی انجام نشود. هزینه های گزافی را برای شما  در پی دارد. پس اوصول اولیه برای انتخاب تعمیرگاه میتواند شما را از شر خرابی های پی در پی نجات دهد.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی مورانو