نگاهی بر تعمیرات دنده اتومات - تعمیر گیربکس اتوماتیک سعادت آباد

نگاهی بر تعمیرات دنده اتومات – تعمیر گیربکس اتوماتیک سعادت آباد

تعمیرات دنده اتومات، نکاتی دارد. که در ادامه به بررسی مهمترین نکات برای تعمیر دنده اتومات میپردازیم. اما قبل از آن به شایع ترین مشکلات در گیربکس یا به عبارت دیگر دنده اتومات  میپردازیم. دلایل مختلفی عملکرد دنده اتومات را تحت کنترل قرار می دهد و اگر در اسرع وقت عیب یابی و تعمیر گیربکس انجام  نشود. مشکل تشدید و نیازمند صرف هزینه های گزاف خواهد شد .

علائم اصلی و شایع وجود مشکلات و یا هر گونه نقض در گیربکس اتوماتیک:

  • احساس لرزش در بخش جعبه دنده
  • اتومبیل گیربکس را درگیر نکرده و یا ممکن است حرکت نکند
  • اتومبیل تولید صداهای عجیب و غریب می کند
  • بویی مثل بوی سوختگی به مشام می رسد
  • دنده از جای خود خارج می شود
  • سطح پایین روغن گیربکس موجود یا نشت آن
  • چراغ اخطار و کنترل موتور خودرو روشن است

یک فرد با تجربه در این زمینه به راحتی با بررسی های کافی مشکل را تشخیص میدهد. و همچنین علل ایجاد مشکل را نیز میفهمد. تا برای تعمیرات دنده اتومات بهترین راهکار را در نظر بگیرد. هر گز تعمیرات خودرو را به افراد کم تجربه نسپارید. زیرا به احتمال زیاد نه تنها رفع نقض نخواهد شد. بلکه به علت به کارگیری روش های نادرست خرابی به بخش های دیگر نیز سرایت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گیربکس ها میتوانید به مقاله تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رجوع کنید  تعمیرات دنده اتومات با ما همراه باشید.

تعمیرات دنده اتومات

تعمیرات دنده اتومات

بررسی تعمیرات دنده اتومات

دنده یا گیربکس خودرو در دو حالت زیر موجود است.

  • گیربکس دستی
  • گیربکس اتوماتیک

بدون وجود این قطعه ی حساس امکان حرکت در خودرو وجود ندارد. انتقال نیروی دریافتی از موتور خودرو  به چرخ های آن  وظیفه ی اصلی گیربکس است. گیربکس اتومات به دلیل  مزیت های بیشتر امروزه به مراتب در بسیاری از خودرو های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر هزینه ی تعمیرات  گیربکس دنده اتومات نیز  بیشتر است. شما میتوانید برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره گیربکس های اتوماتیک به مطالعه مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> بپردازید.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه کیا هیوندا در غرب تهران - تعمیر گیربکس اتوماتیک باغ فیض

البته تکنسین کاربلد به راحتی قبل از انجام هر اقدامی میتواند. برآوردی از هزینه های تعمیر دنده اتومات در اختیار شما قرار دهد. ساختار گیربکس های دستی در همه ی خودرو ها مشابه است. و اگر فردی تعمیرات لازم برای خودروی پراید را بداند. به راحتی گیربکس دستی پژو را نیز تعمیر می کند. اما  دنده اتومات قضیه فرق می کند. به همین دلیل تعمیرات دنده اتومات پیچیدگی بسیاری داشته.  و همچنین در صورت حاد بودن مشکل زمان بر خواهد بود. به همین دلیل باید تعمیرات مربوط به این قطعه به افراد کارآزموده سپرده شود. از سوی دیگر هر اقدام نادرست  به طور کامل خرابی آن را به همراه دارد.

تعمیرات دنده اتومات

تعمیرات دنده اتومات

 

بهترین خدمات تعمیرات دنده اتومات

گیربکس اتومات به دلیل متفاوت بودن ساختار در خودرو های مختلف دارای سرویس و زمانبندی سرویس متفاوتی است. و این موضوع تماما به خودرو شما بستگی دارد. وجود تعمیرکاری کارشناس در تعمیر انواع گیربکس های اتومات راه حل  رفع مشکل گیربکس شما است.  تعمیر دنده اتومات را جدی بگیرید زیرا این امر سبب طول عمر مفید این قطعه میشود. از سوی دیگر هزینه ای که برای رفع یک ایراد جزیی هزینه کمتری پرداخت میشود.

پس پیشنهاد می کنیم. بعد از هر 25 کیلومتر مسافتی که طی کرده اید. به بررسی و ارزیابی  سلامت این قطعه بپردازید. تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. زمانی که گیربکس به طور صحیح کار نکند عوارض آن گرفتار موتور خود خواهد بود زیرا نیروی مکانیکی که این قطعه ایجاد می کند به طور کامل پخش نمی شود . مورد دیگری که باید خاطر نشان شد این است که اگر سیستم سرمایش خدرو دارای مشکلاتی در کارکرد مطلوب خود است حتما آن را در اسرع وقت تعمیر کنید زیرا عملکرد نامناسب آن می تواند به شدت خرابی دنده اتومات را به همراه داشته باشد.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی اپتیما

باید و نبایدهایی در مورد تعمیرات دنده اتومات

در بخش نهای به مهمترین نکات در مورد تعمیر دنده اتومات اشاره شده است که توجه به آن ها جزو موارد ضروری می باشد. دنده و یا گیربکس های اتومات دارای انواع مختلفی است که هر چه از اجزای ساده تری تشکیل شوند اقدامات تعمیر آنها نیز به سهولت انجام می شود به عنوان مثال گیربکس AMT یکی از ساده ترین نوع این محصولات است که بسیار اجزای آن شباهت زیادی با گیربکس های دستی دارد در خودروی برلیانس اچ ۳۲۰ معمولا از ای نوع دنده اتومات استفاده می شود . زمانی که نوع آن ساده تر باشد به مراتب اقدامات کمتری را نیز به همراه خواهد داشت.

برای عیب یابی به وجود آمده تست تعمیرات دنده اتومات در نظر گرفته می شود این تست در دو مرحله ی جداگانه از جمله :

  • تست اول مربوط به دنده ی اتومات در جا
  • تست دوم مربوط به دنده اتومات در جاده