تعمیرگاه گیربکس کیا

تعمیرگاه گیربکس کیا

تعمیرگاه گیربکس کیا ،خودروهای تولید کمپانی کیا زیبا، جذاب و مقرون به صرفه اند و رانندگی با آنها لذت بخش است. این شرکت کره‌ای در ساخت محصولات جدید خود از گیربکس اتوماتیک استفاده کرده است. برخی افراد باور دارد که گیربکس خودروهای خارجی دچار مشکل نمی شود، پس به مراقبت خاصی نیاز ندارد. اما این یک باور کاملا اشتباه است. زیرا جعبه دنده نیز مانند دیگر قطعات خودرو دچار مشکل خواهد شد. و باید در صدد تعمیر آن برایید.

مهم ترین بخش در تعمیرات مربوط به خودروهای کیا، تعمیر گیربکس کیا است. گیربکس کیا در انواع و مدل‌های مختلفی بسته به نوع خودرو، در خودرو نصب می‌شود. این گیربکس‌ها تماماً اتوماتیک هستند و از گیربکس‌های دستی در خودروهای کیا خبری نیست. همین عامل سبب می‌شود تا تعمیر این گیربکس‌ها سخت باشد و به دنبال  تعمیرگاه گیربکس کیا معتبر بگردیم.

با مرور زمان و افزایش استفاده از خودرو های شخصی در بین مردم شرکت های مختلفی برای تولید خودرو در سرتاسر جهان ایجاد شدند این شرکت ها برای رقابت در عرصه ی جهانی و افزایش فروش نیاز به نوآوری داشتند، نوآوری و استفاده از فناوری های جدید سبب افزایش تمایل مردم به خرید خودرو از یک برند خاص می شد یکی از فناوری هایی که تحولی بزرگ در استفاده از خودرو ها ایجاد کرد استفاده از گیربکس اتومات بود تا پیش از این تمامی گیربکس هایی که در انواع خودرو ها به کار می رفتند به صورت دستی بودند اما استفاده از گیربکس اتومات سبب افزایش کارایی خودرو و استفاده راحت از خودرو می شد. یکی از برند هایی که همواره در صدد نوآوری و استفاده از فناوری های نوین در خودرو های خود است برند کیا است.

تعمیرگاه گیربکس کیا
تعمیرگاه گیربکس کیا

عوامل خرابی گیربکس اتوماتیک کیا

یکی از قطعاتی که نقش مهمی در سلامتی خودرو دارد و سبب می شود تا خودرو به درستی کار کند گیربکس خودرو است. در حال حاضر اغلب گیربکس هایی که در خودرو های کیا به کار می روند به صورت اتومات و یا نیمه اتومات هستند، تعمیر گیربکس اتومات با توجه به سیستم برقی که دارد با گیربکس های دستی متفاوت است و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود می تواند سبب بروز مشکلات و خرابی های مختلفی هم در خود گیربکس و هم در سایر بخش های خودرو شود.شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجع به گیربکس ها مقاله << تعمیرگاه کیربکس اتوماتیک >> را مطالعه کنید.

برای تعمیر گیربکس کیا باید در ابتدا با توجه به علائمی که نشان دهنده ی خرابی گیربکس هستند علل مختلف را بررسی کرد، در برخی از موارد ممکن است خرابی گیربکس نشان دهنده ی خرابی در بخش های دیگر خودرو باشد که به صورت خرابی گیربکس بروزک رده است و خود گیربکس سالم است در این صورت باید علت اصلی خرابی را پیدا کرد و تعمیر گیربکس به تنهایی تنها تعمیر علامتی به شمار می رود و ممکن است خرابی خودرو دوباره سبب بروز مشکل شود. اگر خرابی از خود گیربکس باشد باید گیربکس به درستی از خودور خارج شود و تمامی بخش های تشکیل دهنده ی آن بررسی شوند تا علت خرابی مشخص شود سپس برای تعمیر آن اقدام شود.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در غرب تهران

مهم‌ترین عاملی که باعث عدم موفقیت گیربکس اتوماتیک می‌شود، یک تغییر ناگهانی است. تغییراتی از قبیل نشتی در روغن گیربکس است به همین دلیل مهم است که شما زمان دقیق تعویض روغن گیربکس خودرو تان را بدانید تا از خرابی گیربکس تان جلوگیری کنید.

 

زمان تعویض روغن گیربکس کیا

زمان دقیق تعویض روغن گیربکس بر اساس مقدار مسافت طی شده، در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است.

روغن گیربکس های دستی به ازای هر 50000 تا 100000 کیلومتر، و روغن گیربکس های دنده اتوماتیک به ازای هر 60000 هزار کیلومتر باید تعویض گردد.نکته قابل توجه آن است. که اگر خودروی شما تحت شرایط سخت آب و هوایی یا ترافیک بوده است. زودتر از زمان مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید تا صدمه ای به قطعات خودرو وارد نشود. و اما علائمی همچون تعویض دنده با تاخیر و کندی ، ریپ زدن یا متوقف شدن خودرو در شیب های تند ، پرش دنده و روشن شدن چراغ چک خودرو نشانه ای از اقدام به تعویض روغن گیربکس است.

با توجه به اینکه جعبه دنده یکی از  قطعات اصلی کیاست، شناخت مشکلات و نشانه های خرابی این قطعه می تواند کمک کند تا عملکرد خودرو بهبود یابد و هزینه تعمیر آن پایین تر بیاید.

 

اختلال در تعویض

یکی از نشانه های خراب شدن گیربکس کیا عدم روان عوض شدن دنده است. در این حالت معمولاً دنده با تاخیر عوض می شود یا گیر می کند. مثلاً وقتی دنده را روی حالت Dیا R قرار دهید گاهی اوقات کار نمی کند و یا عملکرد آن با تاخیر اتفاق می‌افتد. این علامت نشان از مشکل جدی در جعبه دنده است.

یکی از دلایل این اتفاق ممکن است. مربوط به روغن گیربکس باشد که خاصیت خود را از دست داده است. به همین دلیل توصیه کردیم که حتماً باید خودرویتان را سرویس کنید. تا اگر در زمان تعویض روغن فرا رسیده باشد حتما آن را تعویض نمایید. یکی دیگر از دلایل اتفاق افتادن اختلال در تعویض دنده مشکل داشتن سیستم ECU خودرو است. که با ریستارت شدن مشکل آن هم برطرف می شود. توجه داشته باشید که هیچ یک از کارهای گفته شده را خودتان نمی توانید انجام دهید و باید حتماً جهت رفع آنها به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید!  تعمیرکار ساعت گیربکس اتومات

 

احساس لرزش در جعبه ‌دنده کیا

جعبه دنده اتوماتیک کیا هنگام جابجایی دنده ها به راحتی عمل کرده و لرزش ندارد و تقه نمی زند. به محض اینکه لرزش را در این قسمت از خودرویتان احساس کردید بدون معطلی به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکلات آن برطرف کند. این علایم ممکن است از نظر شما چندان مهم نباشد اما این شروع یک آسیب و مشکل بزرگ است و به مرور زمان چرخ دنده ها را از کار می‌اندازد.

 

صداهای غیر طبیعی گیربکس

هنگامی که به طور اتفاقی صدایی شبیه  ناله، زوزه و … را از زیر خودرویتان شنیدید، بی توجه نباشید و به راحتی از آن رد نشوید. زیرا در این قطعه مشکلی به وجود آمده است و در بعضی موارد ممکن است روغن گیربکس خودرویتان کم شده باشد. زیرا وظایف این روغن حفظ و نگهداری چرخ دنده های جعبه دنده کیا است. و در صورت کم بودن، چرخ دنده ها به خوبی روغن کاری نمی شوند و از این رو موجب اصطکاک میان آنها خواهد شد. اصطکاک برای جعبه دنده بسیار خطرناک و آسیب‌زا است.

 

استشمام بوی سوختگی

تحت هیچ شرایطی نباید بویی شبیه به بوی سوختگی و یا هر بوی غیر عادی دیگری را از جعبه دنده خودرویتان استشمام کنید. اگر این اتفاق افتاد بی توجه نباشید و در صدد رفع آن برایید. یکی از علامت های بلند شدن بوی سوختگی از خودرو سوختن روغن گیربکس است. این مایع وظیفه مهمی را در خودرو بر عهده دارد. و پس از کارکرد طولانی مدت خاصیت خود را از دست می ‌دهد و پس از مدتی می سوزد. در این صورت بدون تعلل به آن رسیدگی  کنید.

 

روشن شدن چراغ چک خودرو

روشن شن شدن چراغ هشدار خودرو وجود مشکلی را نشان می ‌دهد.  این چراغ فقط به دلیل مشکل داشتن گیربکس نیست بلکه در اثر خرابی دیگر قسمتها نیز روشن می شود. از این مشکل به سادگی عبور نکنید. زیرا قطعاً قسمتی از خودرویتان آسیب دیده است. و باید حتما تعمیر شود.

مشکلات در گیربکس اتوماتیک کیا در وهله اول ساده اند. و از این رو نباید از مشکلات این قطعه به سادگی بگذرید. و نسبت به آن‌ها بی ‌توجه باشید زیرا در صورت عدم توجه کافی به آن هزینه تعمیر بیشتر خواهد بود. به همین دلیل در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکل جعبه دنده خودرویتان به تعمیرگاه گیربکس کیا مراجعه و یا می توانید با کارشناسان این حوزه از سایت در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.