تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب

تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب

تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب با متخصصان با تجربه و حرفه ای در خدمت شماست داشتن ، دارا بودن کادری آموزش دیده و فنی متشکل از متخصصین و مهندسین ماهر، مسئول و باتجربه از مهمترین اقدام های ما برای خدمت رسانی به شماست همچنین شما میتوانید با خیال راحت تعمیرات خودرو  خود را مثل تعمیر گیربکس ، تعمیر موتور و… را  به ما بسپارید. و از گارانتی ما برای تک تک خدمات بهره مند شوید.

 

وظایف ما در تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب

از جمله مهم ترین وظایف ما در قبال اعتماد شما ارائه دادن بهترین روش برای حل مشکلات خودروتان در کمترین زمان و همچنین افرادی با مهارت و آشنایی کامل با موتور انواع خودروها است.کارهایی که در تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب انجام میشود:

  • تعمیر اساسی موتور‌ های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر دستگاه‌ های الکتریکی خودروها ( باطری سازی )
  • تعمیر دستگاه‌ های سوخت رسانی موتور های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل
  • تعمیر چرخها و سیستم ترمز
  • چک دوره ای دستگاهها طبق دستورالعمل دستگاهها
  • تعمیر سیستم تعلیق و سیستم فرمان
  • انجام تعمیرات مکانیکی دستگاههای تولید و آزمایشگاهی
  • نگهداری قطعات یدکی تجهیزات تولید
  • تنظیم موتور
  • حضور به موقع ومرتب ومنظم و حفظ نظم و انضباط در تعمیرگاه

همچنبن میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره گیربکس ها به مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> مراجعه کنید.

تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب
تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب

تعمیرات موتور خودرو در تعمیرگاه مرکزی شهرک غرب

وظیفه ایجاد نیرو و قدرت لازم برای حرکت خودرو برعهده موتور خودرو است و شکل ، اندازه و روش کار موتورهای نصب شده بر روی خودروها متفاوت و در درجه اول ، بستگی به نوع سوخت مصرفی خودرو دارد.با توجه به اینکه سوخت مصرفی اکثر خودروها بنزین می باشد و در اکثر خودروهای بنزینی از موتور احتراق داخلی استفاده می شود.این نوع موتور‌ها با سوزاندن یک سوخت و آزاد سازی انرژی موجود در آن تولید انرژی و کار می‌کنند. در واقع اساس کار این موتورها را تبدیل انرژی شیمیایی سوخت به کار مکانیکی تشکیل می‌دهد. سلیندر و پیستون از جمله مهمترین اجزای موتور خودرو محسوب میشود و در ادامه به توضیح این 2 میپردازیم.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی سانتافه

سیلندر

اولین و اصلی‌ترین بخش موتور ماشین تنه‌ اصلی موتور است که آن را اصطلاحا بلوک سیلندر می‌نامند. این قطعه که از بخش‌های اصلی موتور محسوب می‌شود، نقش فونداسیون موتورهای احتراق داخلی را بازی می‌کند. چرا که سیلندرها، سرسیلندر، پیستون، شاتون، کارتل، رینگ و میل‌لنگ را در خود جای می‌دهد.

از آن‌جا که عمل جرقه‌زنی و احتراق درون این بلوک انجام می‌شود باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشد. بنابراین آن را از ریخته‌گری آلیاژی مانند آلومینیوم یا چدن می‌سازند.

فضای استوانه‌ای درون بلوک سیلندر است که فضای حرکت پیستون را فراهم می‌کند. سیلندر هسته‌ مرکزی موتور ماشین محسوب می‌شود. جنس دیواره‌ سیلندر برحسب جنس بلوک سیلندر آلومینیومی یا چدنی است. سیلندرها تعداد و آرایش‌های مختلفی در موتورهای گوناگون دارند و همین نحوه‌ چیدمان آن‌ها کنار هم نوع موتور را مشخص می‌کند.

  • آرایش خطی:

سیلندرها در این چینش در یک راستا و پشت هم قرار می‌گیرند. آرایش سیلندرها در تمام موتورهای ۴ سیلندر خطی است. به طور کلی موتور بسیاری از اتومبیل‌های امروزی همین آرایش خطی دارند.

  • آرایش خطی زاویه دار:

در این نوع چینش، سیلندرهای خطی با زاویه‌ ۱۵ تا ۶۰ درجه نسبت به زاویه‌ی قائم قرار دارند. موتورهایی با این آرایش، به دلیل فضای اریب درون سیلندرها از مرکز ثقل پایین‌تری برخوردار هستند.

  • آرایش خورجینی:

در این چینش که آرایش V شکل نیز نامیده می‌شود سیلندرها در دو ردیف خطی به شکل عدد ۷ (هفت) در مقابل هم قرار می‌گیرند. موتورهای با این آرایش عموما ۱۲ سیلندر دارند.

برای آرایش سیلندرها مدل‌های دیگری مانند خطی جناغی، جناغی دو ردیفه، آرایش تخت، آرایش رادیکال و آرایش دوار نیز وجود دارد اما این موارد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک کیاموتورز

پیستون

مهمترین قسمت در موتور خودرو  بعد از سیلندر پیستون نام دارد . در واقع بخش متحرک درون سیلندر را پیستون می‌نامند. حرکت بالا به پایین پیستون عمل جرقه‌زنی و احتراق را تکمیل کرده، موجب انبساط گازهای ناشی از احتراق می‌شود. در حقیقت چهار مرحله موتورهای احتراق داخلی با توجه به حرکت همین پیستون صورت می‌گیرد. پیستون انرژی حاصل از احتراق گازهای منبسط شده‌ درون سیلندر را توسط شاتون (میل رابط) به میل‌لنگ منتقل می‌کند. متریال به کار رفته برای ساخت این قطعه معمولا چدن یا فولاد ریخته‌گری یا آلومینیوم است که نمونه‌ آلومینیومی، بازده موتور را به دلیل وزن کم و پایین آوردن توازن وزنی آن بالاتر برده و شتاب موتور را نیز افزایش می‌دهد. همچنین این نوع پیستون‌ها از انتقال حرارت بهتری هم برخوردار هستند.