تعمیرگاه تخصصی آزرا

تعمیرگاه تخصصی آزرا

این خودرو به دلیل آپشن هایی که دارد در ایران بسیار مورد توجه واقع شده است به دلیل محبوبیت این خودرو وجود یک تعمیرگاه تخصصی آزرا میتواند کمک خوبی برای دارندگان این خودرو باشد.آزرا یکی از خودروهای شرکت ماشین سازی هیوندا است،

در روز های  اولیه تولید به علت اندازه موتور و گشتاور بالا بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفت گیربکس اتوماتیک به کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور از نوع تیپ ترونیک است و دارای یک موتور ۳۰۰۰ سی‌سی می‌باشد که برای یک سدان شهری عالی است.در نتیجه تعمیر گیربکس این خودرو نیاز به کارشناس مجرب دارد.

گیربکس هیوندای آزرا گرنجور دارای ۶ دنده در جلو است، که ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت اسب‌بخار به چرخ‌ها را انتقال می‌دهد. گیربکس اتوماتیک  هیوندای آزرا گرنجور از سال ۲۰۱۰ دست‌خوش تغییراتی شده‌است که از نسخه قدیمی‌تر آن بسیار متفاوت هستند.

تعمیر گیربکس در تعمیرگاه تخصصی آزرا

قبل از هر چیزی خوب است با قطعات گیربکس آزرا  آشنا شوید، گیربکس آزرا از سوپاپها ، دنده های سیاره ای ، مبدل های گشتاور، پمپ روغن تشکیل شده است.

هیوندا از جمله خودروهایی است که دارای تنوع بسیاری می باشد. این دسته از خودروها در دو نوع گیربکس دنده دستی و گیربکس اتوماتیک طراحی می شوند. گیربکس هیوندا بر خلاف سایر خودروها بسیار پیچیده است و باید برای افزایش طول عمر آن توجه ی ویژه ای به تعویض روغن آن در زمان مناسب داشته باشید.در ادامه به توضیح روغن گیربکس آزرا و زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس آزرا میپردازیم.

تعمیرگاه تخصصی آزرا
تعمیرگاه تخصصی آزرا

روغن گیربکس چیست؟

روغن گیربکس یک ماده ی لغزنده و روانکار است که نقش مهمی در تعویض دنده خودرو دارد.در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک روغن گیربکس علاوه بر روانکاری وظیفه ی خنک کنندگی را نیز به عهده دارد.

بیشتر بدانید!  فروش قطعات گیربکس اتوماتیک

چنانچه می خواهید بدانید از چه روغن گیربکسی برای خودروی خود استفاده کنید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.اما این را به یاد داشته که زمان تعویض روغن گیربکس میتواند با توجه به شرایط متفاوت باشید و نمیشود زمان خاصی را در این زمینه مدنظر داشت.

تعویض روغن گیربکس به روش دستی و دستگاه های تمام اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام میگردد. که روش دستی دارای ایراداتی از جمله خارج نشدن تمام روغن های کهنه و ماندن روغن سوخته داخل گیربکس در برخی خودروها می شود ولی استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک این امکان را دارد که تمام روغن کهنه و سوخته را از گیربکس خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن کند.

چند لیتر روغن برای تعویض روغن گیربکس نیاز است؟

با توجه به نوع خودرو روغن مورد نیاز جهت تعویض روغن گیربکس بین 6 تا 9 لیتر روغن می باشد.

 

مشخصات فنی و گیربکس در خودروی آزرا

  • از جمله از مشخصات فنی  این خودرو میتوان به  پیشرانه 6 سیلندری و حجم موتور آن که  3.3 لیتر است اشاره کرد.
  • این خودرو دارای قدرت 235 اسب بخار است و گشتاور 304 نیوتن متر آن شتاب 8.2 ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند همچنین سرعت بیشینه هیوندای آزرا 234 کیلومتر بر ساعت است و در این سرعت هم هندلینگ خوبی را ارائه می‌دهد.
  • گیربکس 5 سرعته اتوماتیک از دیگر خصوصیات بسیار خوب این خودرو است. عملکرد گیربکس آزرا از نقاط قوت این خودرو محسوب می شود. با این حال ممکن است گاهی اوقات نیاز به تعمیر گیربکس پیدا کنید.
  •  گیربکس اتوماتیک به علت انتقال گشتاور موتور با جریان روغن به گیربکس و همین‌طور ساختار هیدرو الکترومکانیکی که دارد. نسبت به گیربکس دستی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. از طرفی هزینه تعمیر گیربکس آزرا و دیگر خودروهای لوکس هم بالاست. پس قبل از هر چیز باید مراقبت از آن را در اولویت قرار دهید.
  • هر چند خودروی هیوندای آزرا دارای مشخصات فنی قوی است. اما به علت استهلاک ممکن است به مرور زمان نیاز به تعمیر گیربکس و سایر اجزا پیدا کند.
بیشتر بدانید!  تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک سوناتا - بهترین تعمیرگاه غرب تهران

جمع بندی:

اگر با وجود مراقبت‌های مناسبی که از گیربکس خودرو خود داشتید باز هم نیاز شد تا آن را تعمیر کنید. و با مشکلاتی از قبیل عدم جا رفتن دنده، فاصله زمانی زیاد بین تعویض دنده و انتقال سرعت و … مواجه شدید.حتماً باید سریع‌تر خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر بسپارید.همچنان برای اطلاعات بیشتر در رابطه با گیربکس ها میتوانید به مقاله تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رجوع کنید.  انتخاب تعمیرگاه مناسب بسیار مهم است.زیرا  تعمیرات تخصصی باید در این زمینه انجام گیرد. در غیر این صورت ممکن است نه تنها ایراد خودرو برطرف نشود، بلکه مشکلات دیگری را هم به دنبال داشته باشد. ما در این راه همراه شما هستیم.