فروشگاه گیربکس اتوماتیک

تعمیرگاه گیربکس هیوندای

تعمیرگاه گیربکس هیوندای ، هیوندا از جمله مشهورترین خودروسازان در جهان محسوب میشود،این کمپانی خودروسازی کره ای از فناوری های به روز و فوق العاده در محصولات خود استفاده می کند. و اکثر آنها دارای گیربکس اتوماتیک هستند.با توجه به محبوبیت این برند خودرو سازی در ایران اهمیت وجود تعمیرگاه گیربکس هیوندا که به صورت تخصصی در این زمینه تعمیر گیربکس فعالیت داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

هیوندا از جمله خودروهایی است که دارای تنوع بسیاری می باشد. این دسته از خودروها در دو نوع گیربکس دنده دستی و گیربکس اتوماتیک طراحی می شوند. گیربکس مهمترین بخش هر خودرویی است زیرا چرخ ها برای چرخیدن به یک منبع انرژی نیاز دارند که توسط انتقال ‌دهنده، این نیرو به آنها منتقل ‌شود، گیربکس این کار را انجام می‌ دهد و یک سیستم انتقال دهنده نیرو به حساب می آید.

از این رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گیربکس هیوندا بر خلاف سایر خودروها بسیار پیچیده است و باید برای افزایش طول عمر آن توجه ی ویژه ای به تعویض روغن آن در زمان مناسب داشته باشید. خراب شدن گیربکس یا همان جعبه دنده هیوندا نشانه های مختلفی دارد که راننده با اطلاع از آنها باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر آن اقدام کند تا از خراب شدن دیگر قطعات خودرو نیز جلوگیری به عمل آید. در مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> به شایع ترین  خرابی های گیربکس اشاره کرده ایم. در ادامه این مقاله به روغن گیربکس هیوندا میپردازیم.

تعمیرگاه گیربکس هیوندای و روغن گیربکس هیوندا

اگر پشت فرمان یکی از خودروهای دنده اتوماتیک هیوندا نشسته باشید متوجه خواهید شد که این مدل خودروها یک پدال کمتر دارند. یعنی فاقد پدال کلاچ اند و این یکی از وجوه تمایز دنده اتوماتیک با دستی است. این نوع خودروها نیازی به تعویض دنده ندارند و کافی است. که دنده را روی حالت درایو قرار دهید. در این صورت نیازی به کلاچ گرفتن و تعویض دنده در حین رانندگی نیست.گیربکس اتوماتیک راحتی بیشتری را برای راننده به وجود می ‌آورد و تعویض دنده به مهارت خاصی نیاز ندارد. زیرا این قطعه عمل تعویض دنده از ۱ به بالا را به صورت خودکار انجام می دهد. به این معنا که سبک و سنگین کردن دنده به صورت اتوماتیک انجام خواهد گرفت. عدم ایجاد هماهنگی لازم بین سرعت چرخ دنده ها و تغییر دنده خسارات فنی زیادی به گیربکس وارد خواهد آمد و به تعمیر نیاز پیدا خواهد کرد.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی مورانو

 

تعمیرگاه گیربکس هیوندای
تعمیرگاه گیربکس هیوندای

چه زمانی باید روغن گیربکس هیوندا را تعویض کرد؟

معمولا در دفترچه راهنمای خودرو مطالبی در خصوص زمان تعویض روغن گیربکس بر اساس مقدار مسافت طی شده توسط خودرو آورده شده است که این مقدار معمولا در هر 40000 کیلومتر می باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تعویض زودتر روغن گیربکس هیچ ضرری ندارد.

نوع رانندگی شما تاثیر بسیار زیادی بر روی کارکرد قطعات خودرو میگذارد بنابراین اگر به نحوه ای صحیح رانندگی کنید میتوانید در زمان مقرر اقدام به تعویض روغن گیربکس کنید در غیر اینصورت چنانچه خودرو تحت شرایط سخت آب و هوایی یا ترافیک بوده است زودتر از زمان مقرر باید به تعویض روغن گیربکس اقدام نمود.

زمان تعویض روغن گیربکس بسیار مهم است زیرا ممکن است ذرات موجود در روغن ته نشین گردد و آسیب جدی به قطعات خودرو وارد نماید.  همچنین برای مشاهده روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا  در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هیدروتک میتوانید ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 

روغن مناسب برای گیربکس هیوندا

 

روغن بی کیفیت سبب آسیب رساندن به شیر برقی و پلیتها در هیوندا میگردد. در گیربکس هیوندا معمولا از روغن قرمز رنگ استفاده میشود. که دارای عناصری است که مانع از روغن ریزی کاست ها و اورینگ ها میگردد.

 

حجم روغن مناسب برای گیربکس هیوندا

 

حجم روغن موردنیاز جهت تعویض روغن گیربکس هیوندا به سال تولید خودرو بستگی دارد. در خودروهای جدید تر که از سال 2011 تولید گردیده حجم روغن مورد نیاز 7.8 لیتر می باشد ولی در خودروهای قدیمی تر 11 لیتر روغن جهت تعویض لازم است.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در غرب تهران

 

روش تعویض روغن گیربکس هیوندا

 

  • دو روش برای تعویض روغن گیربکس هیوندا وجود دارد. روش اول تعویض روغن از طریق پیچ تخلیه و روش دوم ساکشن می باشد.
  • تعویض روغن گیربکس از طریق پیچ تخلیه توسط طراح و کارخانه ی سازنده توصیه شده است. زیرا عمل ساکشن باعث فشار در سوپاپها و اورینگ ها میشود و به سیستم ها و قطعات خودرو صدمه وارد کند.

 

در انتخاب روغن گیربکس به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید!

 

  • گرانروی مهم ترین ویژگی در انتخاب یک روغن گیربکس خوب است.
  • دمای جوش روغن گیربکس بالا باشد و مقاومت بالایی در برابر افزایش دما داشته باشد.
  • روغن های گیربکس بی کیفیت به راحتی کف میکند که این امر مانع ازانتقال صحیح خودرو میگردد.
  • استفاده از ابزار و قطعات با کیفیت در تعمیر گیربکس هیوندا از اهمیت بالایی برخوردار است. که باید به طور مداوم به آن توجه داشته باشید و آن را بررسی کنید.