تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان دارای چه خدماتی است؟

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان دارای چه خدماتی است؟

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان مکانی برای بررسی و رفع عیوب این بخش از خودرو مگان است. عملکرد گیربکس خودروها به این صورت است  که نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل می کند و این نیرو با توجه به نیاز راننده توسط راننده تغییر خواهد کرد. زمانی که گیربکس دستی باشد راننده با کمک دنده دستی این نیرو را تنظیم می‌کند. ولی در نوع اتوماتیک راننده دنده را در شکل رانندگی قرار می دهد و هر نوع تغییری می تواند توسط راننده اعمال شود. زمانی که گیربکس اتوماتیک دچار مشکل فنی شود. تعمیر گیربکس باید توسط  تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تخصصی مگان تعمیر شود. تعمیر گیربکس در زمان های ابتدایی بسیار موثر است. این تعمیرگاه دارای نیروهای متخصصی است.  انواع مختلفی از گیربکس اتوماتیک وجود دارد که دارای دسته بندی زیر می باشد :

  1. گیربکس اتوماتیک AMT
  2. گیربکس اتوماتیک CVT
  3. گیربکس اتوماتیک AT
  4. گیربکس اتوماتیک DCT

هر کدام از این گیربکس ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند و عملکرد آنها با هم مختلف خواهند بود و با توجه به نوع گیربکس و شناخت از تمام جزییات آن باید در صورت وجود مشکل تعمیر کار مربوط به آن مشکل را رفع نماید مثلا به خودرو مگان در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان به صورت تخصصی تمام عیوب آن را رفع خواهد شد.

مشخصات فنی رنو مگان چیست ؟

مگان  توسط رنو فرانسه تولید شده است. و طرح ابتدایی آن در سال 1988 ارائه گردیده است. مگان از نظر فنی از بخش های زیر تشکیل یافته است:

  • گیربکس که از نوع اتوماتیک می باشد.
  • موتور که با توجه به نسل خودرو تعداد سیلندر و سوپاپ متفاوتی خواهد داشت.
  • فرمان که الکتریکی می باشد.
  • سیستم تعلیق جلو و عقب
  • ترمز

هر کدام از این بخش ها زمانی نیاز به تعمیر دارند. که از حالت و شرایط استاندارد خود خارج شده باشند. مثلا گیربکس زمانی نیاز به تعمیر دارد. که دنده دیر عوض می کند. و یا زمانی که قدرت خودرو کم شده است. و در مکان های سربالایی نمی تواند به خوبی حرکت کند. زمانی که در سربالایی پا را از پدال ترمز بر می دارید. ماشین به عقب حرکت می کند.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی اسپورتج

در این زمان حتما خودرو را به یک تعمیر گاه گیربکس اتوماتیک مگان برده. و آن را زیر نظر یک تعمیر کار حرفه ای قرار دهید. تا عیوب آن رفع گردد. رنو مگان محصول سال 2002 فرانسه می باشد. از مشخصات دیگر این خودرو تعداد سرنشینان آن است. که 5 نفر می باشد. و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت است. قبل از خرید این نوع خودروها حتما برای بررسی مسایل فنی مانند بررسی گیربکس اتوماتیک آن را به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان برای تست نشان دهید.

گیربکس اتوماتیک مگان از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

زمانی که در گیر بکس اتوماتیک مگان مشکل فنی پیش می آید صرفا باید در تعمیر گاه گیربکس اتوماتیک مگان مورد بررسی قرار گیرد. زیرا با بخش ها و مشکلات احتمالی که در گیربکس اتوماتیک بوجود می آید. برای آشنایی بیشتر با گیربکس باید با جعبه دنده های اتوماتیک آشنا شوید.

که بخش پیچیده ای خودروهای امروزی است. این بخش به چهار قسمت تقسیم می شود.  این چهار بخش به صورت یکپارچه با یکدیگر گیربکس اتوماتیک را فعال نگه می دارد. در صورت بروز مشکل در هریک از این بخش ها باید تعمیر گاه گیربکس اتوماتیک مگان آنها را بررسی نماید. این چهار بخش شامل مکانیکی، هیدرولیک، برق و کامپیوتر می باشد. گیربکس اتوماتیک با دستی یا دنده ای از نظر نوع کار کردن با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند.

بخش توربین و کلاچ در دو نوع اتوماتیک و دنده ای کار مشابهی انجام می دهند. با این تفاوت که گیربکس اتوماتیک دارای پیچیدگی بیشتری است. و برای تعمیر حتما باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان برده شود. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره گیربکس های اتومات به مقاله << تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک >> مراجعه کنید.

چه خدماتی توسط تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان انجام می شود؟

با توجه به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک و بروز خطا و اشکال در هر کدام از آنها تعمیر گاه گیربکس اتوماتیک مگان با داشتن تجربیات کافی و لازم در زمینه تعمیر این بخش ها خودرو را تعمیر و به مشتریان تحویل می دهد در ضمن در صورت نیاز به تعویض قطعات مختلف در این بخش بهترین و با کیفیت ترین قطعات را با ضمانت و گارانتی برای مشتریان در خودروها استفاده می کند. در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان، گیربکس دستی اتوموبیل ها نیز تعویض می شوند و به گیربکس اتوماتیک تبدیل می گردند. مشکلاتی که ممکن است موجب خسارت بعدی به این خودرو ها شود از قبل مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت وجود مشکل و ایراد آنها رفع خواهند شد.

بیشتر بدانید!  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات

از نشانه های گیربکس اتوماتیک خراب چیست؟

قبل از اینکه گیربکس اتوماتیک نیاز به تعمیر داشته باشد و مجبور به رفتن تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان باشید بهتر است. در صورت بروز نشانه هایی در خودرو این مشکلات را بررسی و سریعا به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان ببرید. تا مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری نشوید. یکی از نشانه ها روغن گیربکس است. که برای شروع به کار کلاج و تسمه ها مورد نیاز است. و باید ماهی یکبار بررسی شود. روغن کثیف باید تعویض شود.

روغن تازه مایل به صورتی شفاف است. ولی روغن مانده رنگ قهوه ای تیره دارد. در صورتی که سطح روغن پایین باشد. مشکلات بسیار زیادی را بوجود می آورد. مانند لغزش و یا گرم شدن بیش از اندازه و یا در تغییر دنده مشکلاتی بوجود می آِید. باید روغن بیشتری به گیربکس اضافه نمود و البته در صورتی که سطح روغن کم باشد باید نشتی گیربکس نیز مورد بررسی قرار گیرد برای رفع و بررسی این موارد باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان مراجعه نمایید.

از نشانه های گیربکس اتوماتیک خراب چیست؟

باید به خاطر داشته باشید که پیشرفت تکنولوژی و استفاده از امکانات جدید در خودرو مانند گیربکس اتوماتیک علاوه بر راحتی و سرعت عمل نیاز به مراقبت های بیشتری نیاز دارد و باید توسط افراد خبره در این کار هر چند وقت یکبار خودرو گیربکس مورد بررسی قرار بگیرد. اینکار توسط متخصصین در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان انجام می شود و بهتر است بررسی ها قبل از بوجود آمدن مشکلات باشد پس در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را رفع کنید.